Românii sunt nemulțumiți. Ciolacu are zile numărate în fruntea Guvernului
Surse din zona serviciilor secrete din România și a analiștilor calificați pentru situații de criză opinează că actualul Guvern Ciolacu este mai fragil decât se crede în actualul context al protestelor masive la care participă fermieri și transportatori.
Tehnica bulgărului de zăpadă poate deveni operabilă tot mai frontal, cu atât mai mult cu cât temele invocate de protestari sunt de larg interes public, ele interesând direct dar și indirect alte largi pături sociale.
De exemplu, subiectul prețurilor polițelor RCA afectează major pe transportatori care plătesc mai mult pentru camioanele mari decât cetățeanul de rând pentru un autoturism. Dar și cetățenii de rând sunt afectați de creșterile de prețuri la aceste polițe. mai mult, și în București și în alte zone din țară, oamenii au reclamat că plătesc prețuri mai mari deși ar fi trebuit să beneficieze de bonusurile pentru 3 ani fără accident.
Și în timp ce ASF și Guvernul dau niște explicații într-o păsărească greui de înțeles (uneori ai impresia că toți acești oficiali sunt un fel de clone ale lui Andrușcă), oamenii nu uită că aceeași responsabili de la butoane au asistat complice la devalizarea și fraudarea capitalului unor firme de asigurări. Euroins este un ultim exemplu în care guvernanții se făceau că plouă când scriau cei de la Libertatea și de la alte publicații. Și când au reacționat a fost prea târziu, patronatul bulgar extrăsese din România capitalul firmei, mutând povara despăgubirii asiguraților pe umerii ASF, adică a celorlalte firme de asigurări, adică a asiguraților.
Rămân istorice episoadele în care sinecuriștii politici puși de partide la ASF fugeau de jurnaliști pe holurile parlamentului după ce, prin comisii dramoletă, nu dădeau răspunsuri punctuale la întrebările politicienilor (fix cei care-i puseseră pe posturile gras plătite).
Prețurile la combustibili îi dor și pe patronii firmelor de transport dar și pe simplii români. Iar oricine știe că atunci când crește prețul la pompă, imediat urmează scumpiri în lanț (cum au tot fost în ultimii 2 ani).
Revedincările fermierilor stârnesc și ele solidaritate și masă critică la nivelul opiniei publice. Până la urmă, foarte mulți români îi privesc cu simpatie pe fermieri, fiind vorba de „cei care ne pun pâinea pe masă”. Mai mult, mulți români, oricât de orășenizați ar fi azi, provin din mediul rural sau au petrecut vacanțe cu iz semănătorism la țară…
Este evident că serviciile secrete – în special SRI, care are analiști profesioniști – văd toate aceste lucruri. De aceea li s-a interzis accesul fermierilor și transportatorilor cu tractoare și TIR-uri în capitală. Blocajul rutier potențial este o cauză corectă dar, în spatele ei, stă cauza cea mai puternică – teama de solidarizare a bucureștenilor,
Comentarii