22 / 06 / 2024


Prin Timișoara lui Dominic Fritz, umblă câinii cu 1 milion de lei în coadă – 60m.ro

By editor , in Actualitate , at 03/11/2023

Invocând o extremă urgență pe care nu o putea prevedea, Primăria Municipiului Timișoara a încheiat, la finalul lunii trecute, fără licitație, un contract de 1,24 de milioane de lei pentru prestarea de servicii privind gestionarea câinilor fără stăpân. Contractul ar trebui să fie valabil maximum 6 luni, până la încheierea unui acord-cadru prin licitație, acord-cadru care însă nu este încă scos la „mezat” în baza de date a SEAP.

Serviciile vor fi, deocamdată, prestate de o companie care este abonată la contractele municipalității și care a mai derulat astfel de afaceri încă de pe vremea când la conducerea Timișoarei se afla Nicolae Robu. Patronul firmei a donat chiar bani la campania electorală prezidențială a PNL din anul 2014. În acest timp, mai mulți parlamentari UDMR încearcă, fără succes, să modifice legislația în domeniul gestionării câinilor, în sensul ca să nu mai existe obligativitatea sterilizării câinilor maidanezi cu stăpân.

Primăria Municipiului Timișoara, la conducerea căreia se află edilul USR Dominic Fritz, a contractat, la finalul lunii trecute, fără licitație, servicii de gestionare a câinilor fără stăpân din oraș, motivând că acest contract este temporar, întrucât nu s-a finalizat licitația deschisă în vederea atribuirii unui acord-cadru cu același obiect. Numai că, potrivit bazei de date a SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), instituția condusă de Dominic Fritz nu a publicat, până în prezent, niciun anunț de participare din care să rezulte că este organizată o astfel de licitație.

Astfel, la data de 23 octombrie 2023, municipalitatea a atribuit, fără nicio procedură concurențială de ofertare, contractul 157/2023, în valoare de 1.045.200 de lei fără TVA, respectiv de 1.243.788 de lei cu TVA inclusă (253.834,3 euro), firmei SC Danyflor SRL, singurul agent economic care s-a arătat interesat să răspundă chemării Primăriei Municipiului Timișoara în legătură cu această afacere. Inițial, valoarea maximă estimată de autoritatea contractantă pentru asigurarea acestor servicii era cu 3.020,89 de lei fără TVA mai mare decât suma solicitată de SC Danyflor SRL.

Urgență extremă, neprevăzută

Potrivit anunțului de atribuire citat, aceste servicii contractate vor fi prestate până la finalizarea procedurii de licitație deschisă și desemnarea noului operator, dar nu mai mult de 6 luni. Se invocă o situație de extremă urgență, determinată de evenimente care nu puteau fi prevăzute de primăria Municipiului Timișoara.

Chiar și fiind vorba despre o atribuire directă, autoritatea contractantă a impus un criteriu de atribuire, pe baza celui mai bun raport calitate-preț, din care 80% s-a pus accentul pe prețul cel mai scăzut, iar 20 la sută s-a pus accentul pe dotarea cu autovehicule speciale a firmei selectate.

SC Danyflor SRL, compania care și-a adjudecat acest contract, este deținută, potrivit informațiilor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC),

 » Citeste toata stirea aici

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *