23 / 06 / 2021


Precursorii tancului – masinile blindate

Încă de la începutul secolului XX, tacticile de război s-au modificat, noi invenții transformând realizarea strategiilor militare. Astfel, nevoia de…

De redactia , in Magazin , at 26/01/2021

Încă de la începutul secolului XX, tacticile de război s-au modificat, noi invenții transformând realizarea strategiilor militare. Astfel, nevoia de rapiditate dar în același timp de protecție a soldaților în fața gloanțelor și schijelor de proiectil adus la apariția primelor vehicule blindate. Fabricile de automobile din acele vremuri si-au modificat liniile de producție astfel încât să corespundă noilor cerințe ale armatelor: transformarea caroseriilor în adevărate cazemate mobile, cu armură și locase de tragere pentru mitraliere și uneori, chiar și pentru tunuri de calibru mic.

Câteva dintre mașinile blindate sunt prezentate mai jos.

Sava

Unele dintre primele versiuni ale mașinilor blindate belgiene au fost construite până în octombrie 1914, inclusiv turelă S.A.V.A. Se spune că acest pas ar fi fost adus de opinia publică în Belgia după ce echipajul distins al unei mașini blindate neeficace comandat de prințul Baudouin de Ligne, fusese ucis în timpul unei misiuni de distrugere a unui pod în spatele liniilor germane. Îmbunătățirea închiderii mașinii și a adăugării unei turele a fost, în orice caz, una logică și aceeași linie de dezvoltare a fost urmată și la realizarea mașinilor blindate britanice și franceze din aceeași perioadă.Șasiul a fost furnizat de Societe Anversoise pour Fabrication de Voitures Automobiles (SAVA) din Anvers – o firmă care a fost fondată în 1910 și a fost cumpărată de Minerva în 1923. Era un vehicul sportiv puternic, potrivit pentru a transporta greutatea armurii care a fost construită de firma Cockerill din Seraing, lângă Liege.Motorul și compartimentul echipajului erau ambele complet închise. Protecția frontală a fost sporită de armura din fața șoferului, fiind o placă curbată, înclinată în sus de capotă pentru a se uni cu linia acoperișului. Inelul turelei a urmat curba din spatele corpului, iar turela în sine a fost în formă de cupolă și deschisă în spate.

 » Poți citi întreaga informație direct de la sursă…

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată.

%d blogeri au apreciat: