22 / 09 / 2021


Politicienii români au o problemă cu finalizarea

Recent, Guvernul Orban a ţinut să inaugureze cu fast debutul lucrărilor la autostrada de centură a Capitalei. De fapt, lucrările…

De redactia , in Actualitate , at 15/09/2020

Recent, Guvernul Orban a ţinut să inaugureze cu fast debutul lucrărilor la autostrada de centură a Capitalei. De fapt, lucrările la unul dintre cele 7 tronsoane ale viitoarei autostrăzi. Dar, şi mai exact, lucrările pentru un segment de doar 1,7 kilometri lungime, pentru care a fost emisă autorizaţia de construire.
Adevărat, momentul poate fi considerat unul istoric, dacă ne gândim că,  de 30 de ani, ditamai capitala unui stat european nu are nici măcar o şosea de centură cum trebuie, nu mai vorbim despre un inel de autostradă. Cine nu ştie cum arată actuala şosea de centură a Bucureştiului, pe cea mai mare parte a ei, descrierea se poate rezuma doar la atât: un drum de lumea a treia! O şosea jalnică, chiar şi pentru un drum comunal! Cea mai circulată şosea din ţară arată mai rău decât un drum secundar de prin ţările subdezvoltate. O ruşine pentru întreaga clasă politică perindată la conducerea ţării în ultimii 75 de ani, dar mai ales în ultimii 30 de ani! Trist şi revoltător.
Momentul inaugurării lucrărilor a fost totuşi penibil, în contextul dat, dar măcar lucrările sunt reale şi vor începe în curând pe întregul sector de sud al inelului de autostradă al Bucureştiului. Ca grad de penibilitate, nu a întrecut inaugurarea de către fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc, în 2017, a unei porţiuni din centura de nord a Capitalei încă neterminată şi rămasă aşa până în ziua de azi. Şi nici momentul în care Liviu Dragnea şi acelaşi Răzvan Cuc inaugurau cu fast nişte lucrări inexistente pe drumul expres Craiova – Piteşti, în mai 2019, după care utilajele au fost mutate.
Este, însă, momentul ca guvernanţii, indiferent care vor fi aceştia, să conştientizeze că este mai important să inaugurezi autostrăzi, drumuri şi obiective finalizate, nu lucrări abia începute sau cioturi de autostradă. Dar, şi mai important, este să conştientizeze că dezvoltarea infrastructurii de orice fel, într-un ritm mult mai alert, reprezintă adevărata salvare a României. Suntem cu vreo 70 de ani în urma statelor dezvoltate la acest capitol, iar ritmul de până acum a fost unul extrem de lent, spre zero, de aceea avem zero şanse să mai ajungem pe cineva din urmă. Nici măcar pe bulgari, care au o autostradă de centură în jurul Capitalei pe care noi nu o vom avea vreodată.
Dar nu doar autorităţile centrale trebuie să înţeleagă asta, ci şi cele locale. Primarii şi şefii de consilii judeţene trebuie să conştientizeze, la rândul lor, că nu bordurile, panseluţele şi asfaltările de faţadă sunt soluţia la dezvoltarea localităţilor şi a judeţelor pe care le administrează, ci parcurile industriale, drumurile modernizate, lărgite şi cu intersecţii denivelate, parcările de tip „Park&Ride”, pasajele peste calea ferată, pistele de biciclete, linii de tramvai moderne, reţelele de apă, de canalizare, de gaze. Toate acestea duc la dezvoltare economică directă, care se va reflecta nu doar în creşterea investiţiilor private şi a veniturilor populaţiei, ci şi în creşterea calităţii vieţii. Ceea ce ar trebui să fie obiectivul oricărui politician cu ceva viziune. Că aşa, la promisiuni, la tăiat de panglici inutile şi la proiecte pe hârtie, toată lumea se pricepe.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată.

%d blogeri au apreciat: