Patriarhul Daniel sfințește Agheasma Mare, sâmbătă, de Bobotează, la Catedrala Patriarhala – 60m.ro
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, va săvârşi, sâmbătă, Slujba Sfinţirii Mari a apei, la Sărbătoarea Botezului Domnului, în pridvorul Reşedinţei Patriarhale, relatează Agerpres.
Conform Biroului de presă al Patriarhiei Române, evenimentele liturgice de la Catedrala Patriarhală prilejuite de sărbătoarea Botezului Domnului din acest an se vor desfăşura conform următorului program:
* vineri va avea loc Sfinţirea Mare a apei, precum şi îmbutelierea a 20.000 de sticle într-un spaţiu special amenajat, fără accesul credincioşilor şi vor fi pregătite 10.000 de pachete cu anafură;
* sâmbătă, începând cu ora 7,00, la Baldachinul Sfinţilor de lângă Catedrala Patriarhală, vor fi oferite credincioşilor prezenţi sticle de 0,5 litri cu Agheasmă Mare împreună cu pachete cu anafură, iar între orele 9,30 – 11,30 va fi săvârşită Sfânta Liturghie în Catedrala Patriarhală.
Începând cu ora 12,00, în pridvorul Reşedinţei Patriarhale, va fi săvârşită Slujba Sfinţirii Mari a apei (Agheasma Mare) de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel. Credincioşii prezenţi la slujbă vor fi binecuvântaţi prin stropire cu această agheasmă.
Boboteaza, care marchează ultima zi din ciclul sărbătorilor de iarnă, este dedicată purificării mediului înconjurător, în special sfinţirii apelor.
În credinţa ortodoxă, sărbătoarea aminteşte Botezul Domnului în apa Iordanului la vârsta de 30 de ani, înainte de a păşi în viaţa publică. Potrivit tradiţiei, la Bobotează se săvârşeşte slujba de sfinţire a apelor – Agheasma Mare, care are semnificaţia simbolică de act de regenerare cosmică.
Apa sfinţită de Bobotează se ia dimineaţa, pe nemâncate, până la Odovania praznicului Botezului Domnului din data de 14 ianuarie, apoi Agheasma Mare se păstrează în case şi se ia în afara acestor zile binecuvântate de Biserică doar cu acordul preotului duhovnic.
Sărbătoarea Botezului Domnului precede ziua în care în Biserica Ortodoxă este pomenit Soborul Sfântului Ioan Botezătorul şi Înaintemergătorul Domnului.
Comentarii