23 / 06 / 2021


Magazinele, obligate să afișeze la reduceri cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă

* magazinele vor fi obligate, prin lege, să afișeze la reducerile de preț care a fost cel mai scăzut preț…

De redactia , in Actualitate , at 25/03/2021

* magazinele vor fi obligate, prin lege, să afișeze la reducerile de preț care a fost cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, conform unui proiect de Hotărâre propus de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cu scopul de a oferi clienților o armă împotriva ofertelor înșelătoare, și lansat în consultare publică

Potrivit unui comunicat al ANPC, prezenta reglementare propusă de instituție trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 și ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022, relatează Agerpres.
Proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț. Conform ANPC, orice notificare de reducere a prețului trebuie să indice clar prețul aplicat anterior de comerciant (prețul anterior).
„Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea”, se menționează în comunicat.
Proiectul guvernamental prevede introducerea în lege a următorului articol: „Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț; În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț; În cazul în care produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață, înainte de data aplicării reducerii de preț; dacă reducerea de preț este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț”.
ANPC are în transparență decizională proiectul de Lege privind o mai bună asigurare a respectării prevederilor legale în materie de protecție a consumatorilor și de modernizare a acestor norme, cât și hotărârea privind modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată.

%d blogeri au apreciat: