16 / 10 / 2021


Guvernul nu a alocat niciun ban de Anul Căilor Ferate Europene – 60m.ro

Distribuie acest articol!Deşi 2021 este Anul Căilor Ferate Europene, Guvernul nu a alocat niciun ban pentru repararea locomotivelor trenurilor de…

De redactia , in Actualitate , at 16/09/2021

Distribuie acest articol!Deşi 2021 este Anul Căilor Ferate Europene, Guvernul nu a alocat niciun ban pentru repararea locomotivelor trenurilor de călători şi nici pentru achiziţionarea de material rulant nou, în condiţiile în care o treime dintre trenurile de călători ar fi trebuit înlocuite cu unele noi, a declarat, joi, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Rodrigo Maxim, în timpul unui miting organizat de mai multe sindicate în faţa sediului Guvernului.“Mai ales în Anul Căilor Ferate Europene, cu CFR Călători având ca acţionar unic statul român, statul român n-a mai dat niciun fond pentru materialul rulant din 2011 până în prezent. În anul 2021, Anul Căilor Ferate Europene, Guvernul n-a dat nici măcar fonduri pentru repararea locomotivelor. Locomotivele se defectează în permanenţă, iar consecinţele sunt întârzierile de trenuri şi îndepărtarea călătorilor de transportul feroviar de călători. Nu înţelegem de ce există această politică a Guvernului de a îndepărta călătorii de transportul feroviar, care este şi un transport ecologic. Au îndepărtat întâi studenţii şi acum încearcă să îndepărteze călătorii de transportul feroviar, prin defectări şi prin condiţiile pe care le oferă călătorilor şi prin faptul că nu vor să cumpere material rulant”, a afirmat Rodrigo Maxim.Liderul sindicatului din domeniul feroviar a susţinut că România putea schimba complet toate trenurile CFR Călători cu unele noi, dacă utiliza fondurile europene din exerciţiile financiare 2014-2020 şi 2021-2027, şi a acuzat Guvernul că nu a dorit să finalizeze proiectele pe fonduri europene care ar fi permis acest lucru.“Motivul pentru care am ieşit azi în stradă este că anul 2021 e declarat Anul Căilor Ferate Europene, toate ţările din UE au întâmpinat Anul Căilor Ferate Europene cu trenuri noi, cu viteze între 160-500 de kilometri la oră şi cu infrastructura feroviară care permite aceste viteze, în timp ce în România, deşi au existat fonduri europene pe exerciţiul financiar 2014-2020,

 » Poți citi întreaga informație direct de la sursă…

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată.

%d blogeri au apreciat: