16 / 06 / 2025


Cristian Terheș arată modul abuziv în care PSD și PNL încearcă cu disperare să oprească protestele transportatorilor și fermierilor români – 60m.ro

By editor , in Actualitate , at 14/01/2024

Cristian Terheș, europarlamentarul și președintele Partidulului Național Conservator Român a transmis un mesaj public în care le dă dreptate protestatarilor. Acesta susține că, principalul vinovat este Guvernul României. Cu atât mai mult, europarlamentarul este de părere că, majorarea RCA-ului are o dublă cauză și anume riscul mai mare de accidente în România și lipsa competiției în domeniul asigurărilor.

„Pe bună dreptate transportatorii protestează pentru „oprirea jafului RCA”. Vinovatul principal este guvernul, însă creșterea RCA-ului are dublă cauză: riscul mai mare de accidente în România și lipsa competiției în domeniul asigurărilor.

1. În 2020 au murit în accidente de circulație în România 1644 de persoane. Asta face din România țara, dintre cele 27 de state UE, cu cel mai mare număr de morți în accidente rutiere la un milion de locuitori, conform Road-Safety. A se vedea link-ul de la final.

Același raport arată că numărul de accidente în România a scăzut, însă tot e cel mai mare, comparativ cu restul țărilor din UE.

La polul opus României, țările cu cele mai puține accidente, raportat fie la milionul de locuitori, fie la 10.000 de mașini, sunt Spania, Italia, Germania.

Aceste țări sunt caracterizate de o rețea de autostrăzi foarte bine puse la punct, care ajută fluidizarea circulației.

Soluția în România, pentru a-și reduce și mai mult numărul de accidente rutiere, este finalizarea în termen cât mai scurt a autostrăzilor. Pentru mine, ca ardelean, este de neînțeles cum în Moldova nu s-a făcut până acum autostradă, în contextul în care relieful e drept, și e mult mai ușor să faci autostrăzi acolo decât prin munții și dealurile subcarpatice din Transilvania.

Or, vina pentru faptul că de atâta timp nu s-a făcut autostradă în Moldova o poartă cei care au controlat această regiune de 30 și ceva de ani.
https://road-safety.transport.ec.europa.eu/…/erso…

2. Riscurile de accidente arătate mai sus fac ca prețul la o poliță de asigurare în România să fie mai ridicat.

Pe cale de consecință, orice firmă care vinde polițe de asigurări, ar trebui să ofere polița la un preț care să acopere riscul + să facă profit.

Firmele de asigurări funcționează după principiul piramidal în baza căruia se iau bani de la toți asigurații și se plătesc apoi, de la caz la caz, după situație.

Pe piața românească de asigurări, însă, au intrat firme care au vândut polițe de asigurări SUB cota de risc, ceea ce le-a făcut mai accesibile, oamenii cumpărându-le pentru că erau mai ieftine. Rezultatul pe termen scurt a fost că firmele de asigurări care voiau să facă o afacere corectă au fost scoase de pe piață,

 » Citeste toata stirea aici

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *