22 / 09 / 2021


CFR, la fel de nou ca acum 31 de ani

Știm toți că CFR este un mamut cu picioare de lut, această comparație prinzând contur de la an la an….

De redactia , in Actualitate , at 02/08/2021

Știm toți că CFR este un mamut cu picioare de lut, această comparație prinzând contur de la an la an. Sunt tot mai dese scandalurile pe tema CFR, tot mai multe plângeri din partea călătorilor cauzate de întârzierile tot mai mari ori de condițiile de călătorie. Nu are rost să comparăm serviciul de transport călători cu niciunul din Europa, CFR rămane unicat.
Săptămâna trecută, un tren care circula pe ruta Mangalia – Timișoara a reușit să parcurgă o distanță de 850 km în nu mai puțin de 29 de ore, călătorie presărată cu evenimente, blocare în câmp 8 ore, de trei ori defectarea locomotivelor. În tot acest timp, călătorii au îndurat căldura, setea, foamea pentru că atunci când te sui într-un tren către o anumită destinație știi dinainte cât timp faci și ce anume și cât să iei la tine. Ori pentru 600 minute întârziere, cât a avut respectiva garnitură, nimeni nu a știut că îți trebuie practic un kit de supraviețuire constând în apă, mâncare etc.
Am spune că situția în care se află acum CFR Călători ține de normalitate, pentru că aproape trăim într-o țară anormală când e vorba de servicii către oameni, servicii care afară… sunt “jos pălăria”. Nu zic că acolo n-ar mai exista incidente, dar sunt foarte rare și chiar dacă s-ar întâmpla ceva deosebit, autoritățile ar interveni de urgență pentru remedierea situației ori pentru a sări în ajutorul călătorilor.
Ce s-a întâmplat la noi? Nimic deosebit și nimic ieșit din comun. Călătorii au primit în tot acest timp un corn cu ciocolată, directorul CFR, Ovidiu Vizante, n-a dormit o noapte întreagă de supărare și cam atât. Locomotivele trimise s-au defectat una după alta, în ansamblu  a fost un eșec total în ceea ce privește gestionarea situației. Cu alte cuvinte, încă o dată se demonstrează cum colosul CFR tratează călătorii precum niște animale, iar comunicarea este practic zero.
Ceea ce este important de subliniat este reacția inițială a directorului Vizante, reacție care în mod normal l-ar fi trimis înapoi la birou spre a-și semna și înainta demisia, pentru că “afară” probabil așa s-ar fi întâmplat.
Mai mult, același director care a gestionat cât se poate de prost situația este practic protejat de ministrul Drulă, ale cărui declarații de după demonstrează că Vizante are locul lui cald la cârma CFR.
Nici pe plan politic Vizante nu are verigi slabe deoarece  șeful USR, domnul Barna, aflat în coaliția de guvernare, s-a artătat vădit iritat de întrebările repetate ale jurnaliștilor cu privire la situația creată dar și de viitorul lui Vizante în cadrul CFR. Barna a știut una și bună, ca fiind subiect încheiat, considerând oarecum că astfel de evenimente se mai întâmplă și amintindu-și că și în tinerețile lui a avut parte de întârzieri cu trenul de una, două, zece ore… Ceva normal.
Ceea ce niciunul nu a adus în discuție este situația absolut dezastruoasă atât a CFR Infrastructură cât și a CFR Călători, situație la care s-a ajuns în urma a 31 de ani de furturi organizate petrecute în ograda a “n” guverne și “n” miniștri de transport. Vina nu este acum a lui Drulă ori a lui Vizante, evident, vina este a celor de dinainte. Dar actualii se fac acum vinovați de ascunderea mizeriei sub preș, de atitudinea nesimțită vis-à-vis nu numai de acei călători, ci de toți cei care au folosit și vor folosi în continuare serviciile CFR. Pentru că trebuie să recunoaștem, nimic nu se va schimba în bine în viitorul apropiat.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată.

%d blogeri au apreciat: